רשתות דרדרת ומחסומי מפולות סלעים של חברת GEOBRUGG שוייץ מגנים על האנשים והרכוש
פרויקט הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים בקטע צומת אורה – בי"ח הדסה מבוצע בתוואי מורכב ותלול. מתחת לתוואי הרכבת נמצא המנזר הרוסי. כביש הגישה לבית החולים הדסה עין כרם מצוי מתחת למצוק עם סיכוני דרדרת אבנים. עקב כך תוכננו מראש פתרונות שונים להגנה מפני נפילת אבנים.
בחלק מהאזורים תוכננו מחסומים סלעים סופגי אנרגיה הקולטים לתוכם סלעים נופלים. בפרויקט זה הותקנו מחסומי סלעים מדגם GBE 500 AR תוצרת גאוברוג שוייץ. יעילותם של מחסומי הסלעים מסדרת GBE נעוץ בגמישות רשת הבלימה שלהם ובחוזק שלה. מערכת כבלים וגלגלות מעבירה כוחות בין המרכיבים הנוספים של המערכת עד לבלמי השיכוך המבטיחים ספיגת אנרגיה מיטבית.
לאורך מדרון כביש הגישה נדרש היה להתקין רשת פלדה להגנת דרדרת אבנים. לצורך כך נבחרה רשת פלדה חזקה מסוג דלטקס (מעל 1,770 ניוטון לממ"ר). זוהי רשת קלועה מתיל פלדה דק ובשל כך גם שקופה כמעט לגמרי.
חברת הדר ייצוב קרקע פרויקטים התקינה את המחסומים והרשתות בפרויקט עבור חברת בן ארי תל-רם פרויקטים בע"מ, הקבלן הראשי. פרויקט הקמת הרכבת הקלה בירושלים מנוהל ע"י עמק אילון ניהול תשתית ופרויקטים בע"מ עבור החברה העירונית מוריה.