מסילת הרכבת לירושלים בתוואי נחל שורק היא מסילת הרכבת הראשונה שהופעלה במזרח התיכון.
בשנים האחרונות אירעו מספר מפולות סלעים על המסילה, שהסתיימו בנס ללא פגיעות בנפש.
בעקבות מפולות אלו בחנה הנהלת הרכבת מספר חלופות להגנה מפני נפילת סלעים. לבסוף נבחרה חלופת מחסומי סלעים סופגי אנרגיה בשילוב עם מערכת התרעה המתריעה על נפילת סלעים גדולים. חלופה זו נבחרה בשל עדיפותה מבחינה כלכלית, מבחינת תקופת הביצוע ומבחינה סביבתית.
חלופת מחסומי מפולת סלעים מסוג זה הינה חדשנית בארץ, אולם מבוצעת שנים רבות בהצלחה בחו"ל. חברת הדר ייצוב קרקע פרויקטים בע"מ, חברת הביצוע של הדר מערכות, זכתה במכרז לביצוע הפרויקט.
בימים אלו מסתיימת התקנת מחסומי הסלעים מסוג GBE500A של חברת GEOBRUGG שווייץ. מחסומים אלו הינם מעין גדרות בגובה 3או 4 מ', בעלי יכולת לספיגת אנרגיה בעוצמה של עד 500 קילו ג'אול. כל מחסומי הסלעים של חברת גאוברוג קיבלו את האישור האירופאי ETAG. ספיגת האנרגיה מושגת בזכות גמישות המחסום העשוי מרשת פלדה חזקה וגמישה וכן מיכולת העברת האנרגיה מהרשת ועד לבלמי השיכוך ולעוגנים בקרקע באמצעות מערכת כבלים וגלגלות. מחסומי GBE הינם שקופים יחסית וכך נשמרת השמורה במצבה הטבעי ללא צלקת בנוף.