רכבת העמק מחיפה לבית שאן נחנכה ב- 1904 ופעלה עד למלחמת העצמאות. כעת נבנית מחדש מסילת העמק ע"י החברה הלאומית לדרכים (מעצ) עבור רכבת ישראל. במסגרת פרויקט זה מוסט חלק מנחל חרוד ממקומו הנוכחי על מנת לפנות מקום למסילה. הסטת הנחל נעשית ע"י רשות ניקוז ירדן דרומי בניהול ובפיקוח חב' ברן.
מתכנני הנחל (משרד פלגי מים) וכל שאר גורמי התכנון והבקרה עמדו על שמירתו של הנחל כרצועה טבעית וירוקה המשתלבת היטב בנוף הסביבה.
סקר צומח הראוי לשימור שנעשה ע"י האקולוג דר' רון פרומקין המליץ לשמר את המינים הבאים: אגמון ימי, גרגר הנחלים, שנית מתפתלת, גומא ארוך, ארכובית הכתמים ועוד. חב' הדר נבחרה לנהל את הביצוע של העתקת מינים אלו למקומות נבחרים לאורך התוואי החדש.
החלקים של הנחל, בהם צפויה מהירות זרימה נמוכה, מיוצבים בצמחייה בלבד ואילו באזורים בהם צפויה מהירות זרימה גבוהה נדרש היה ייצוב קשיח ע"י דיפון בבטון. על מנת לאפשר לצמחייה לכסות את קרקעית הנחל וגדותיו, חרף הדיפון בבטון, נקבע ע"י המתכננים והבקרים כי ייעשה שימוש במזרני הידרוטקס. מזרנים אלו עשויים מיריעת בד דו-שכבתית המנופחת באתר בבטון. בסיום ההתקנה נותר בטון מחורר בפתחים לצמחייה.
הבחירה במזרני הידרוטקס כפתרון לייצוב הנחל נעשתה בהסתמך על ניסוי השוואתי שנעשה בנחל חרוד לפני עשר שנים. תוצאות ניסוי זה הצביעו על כך שמזרני הידרוטקס הינם הפתרון היחיד שהצליח לשלב בין ייצוב אפקטיבי למהירויות זרימה גבוהות, לבין שמירה על הנוף הירוק בכיסוי מלא ועשיר של הצומח וכן על שמירת האקולוגיה בהבטחת חלחול מי הנחל לקרקע.
מזרני הידרוטקס, המיוצרים ע"י חב' הדר מערכות, הותקנו לאורך הנחל באתרים שונים ע"י חב' הדר ייצוב קרקע פרויקטים, כקבלנית משנה של קבלני העפר הראשיים: חב' שבו שלמה וחב' ג'בארין.
עם התבססות הצמחייה במזרני הידרוטקס התקבל נחל ירוק, עשיר בצומח, ומיוצב היטב כנגד סחיפה גם במהירויות זרימה גבוהות מאוד.