מצוק החוף בתחום העיר בת ים מצוי מזה שנים בתהליכי גלישות קרקע עמוקות, חתירה עקב נגר מי גשם וסחיפה של הקרקע שנגרמת מגשם ומרוח. תהליכים אלו מאפיינים את מרבית רצועת מצוקי חוף הים התיכון ובכללה גם את המקטע של העיר בת ים.
עיריית בת ים החליטה לשקם תחילה שני אזורים, השונים זה מזה: במרכז העיר: מצוק חוף הסלע, מצוק גבוה (11-14 מ') ותלול, מעליו מצויה טיילת רח' בן גוריון. תשתית הרחוב עמדה בסכנה ממשית לקריסה באם לא תבוצע פעולה לייצוב קרקע המצוק. בדרום העיר: מדרון החוף הנפרד, מדרון חול שמעליו מצויים מגרשי חנייה למבקרים בחוף. המדרון סבל מתהליכי סחיפת רוח ורסס מלח ים, ערוצי זרימת מי נגר, שמקורם במגרשי החנייה, גרמו להתהוות ערוצים עמוקים ולגריפה של הצומח בערוצים אלו.
עיריית בת ים הגיעה למסקנה המתבקשת של הוצאת מכרז למכלול של תכנון וביצוע ( D&B ). ההצעות שהוגשו למכרז נבחנו על פי איכות הפתרון ( 35% ) והמחיר ( 65% ). הדר ייצוב קרקע פרויקטים בע"מ זכתה במכרז.
הפתרון למצוק חוף הסלע כלל את ייצוב המצוק ע"י מסמרי קרקע ורשתות פלדה חזקה טקו גרין מתוצרת גאוברוג שוייץ,איסוף מי הנגר והגלשתם בעזרת ארגזי דריינבוקס ותעלות הידרוטקס ולבסוף זריעה בהתזה עם מייצב Soil Guard לשיקום הצמחיה.
הפתרון לחוף הנפרד כלל התקנת גלילי סיבי קוקוס ״גאוקו-לוג״, חיפוי קרקע המדרון במייצב קרקע מותז "גאוסיב", התקנת תעלת ניקוז סמויה ממזרן בטון הידרוטקס, ושיקום הצומח ברצועת החוף בזריעה בהתזה.
בצוות התכנון של הדר השתתפו מוריה אדריכלים סטודיו מא, דוד דוד ביסוס מבנים בע״מ, ר.ב.ד – ד"ר רם בן-דוד יעוץ גאולוגי, אינג' אסף שדה וחברת גאוברוג שוייץ.
עיריית בת ים נעזרה בשירותיהם של משרדי הניהול אפרתי מדפיס ואלמלםהנדסה וניהול בע"מ, משרד י.לבל לתכנון הניקוז, ושל ד"ר אביב אבישר ליעוץ אקולוגי.