עבודות החפירה והפילוס של הקרקע לצורך הקמת חניון נוסף (חניון יהודית) בשרשרת החניונים של אוניברסיטת בר-אילן יצרה מדרון תלול במיוחד הנתון לסיכונים גבוהים מאוד לסחיפה.
הגורמים המקצועיים של האוניברסיטה, מהנדסים ואדריכליות נוף, בחנו לעומק מספר חלופות לייצוב המדרון ולהפחתה של הסחיפה הצפויה בו, ולבסוף בחרו בטכנולוגיה של "גאוקו-לוג" היוצרת במדרון צורה של מיני-טראסות בחזות מעוגלת ורכה. יש אדריכלי נוף המכנים את השיטה בשם "מסלעה רכה".
הגלילים עשויים מסיבים של פרי הקוקוס הנדחסים לשפופרת של רשת קוקוס ובכך יוצרים מבנה של גליל בקוטר 30 ס"מ ובאורך של 6 מ'. בתוך גליל הקוקוס מובנים כבר חורים דרכם מושחלות יתדות העיגון הננעצות לקרקע באמצעות פטיש ידני, או פטיש אוויר פנאומטי.
בעת ההתקנה מצמידים גליל אחד למשנהו ליצירת מבנה המשכי רציף. ניתן למלא את מערכת הגלילים באדמה ליצירת מבנה של מדרגות בהן גובה הרום של כל מדרגה הוא 30 ס"מ ואילו השלח – רוחב הטראסה, נקבע בהתאם לשיעור השיפוע של המדרון. בשיפוע של 1:1.5 הרום יהיה 30 ס"מ והשלח 45 ס"מ.
ניתן לבסס צמחייה בשתילה של שתילים בטראסה ושל שתילונים (פלאגים) בתוך החורים שבגליל לאחר שמולאו באדמה אחרי סיום נעיצת יתדות העיגון. ניתן גם לבסס צמחייה בשיטת הזריעה בהתזה (הידרוסידינג). ככל שגליל הקוקוס יושקה הוא יהווה בית גידול מעולה להשתרשות הצומח.
בטווח של 5-10 שנים, לאחר שהתבססה במדרון צמחייה צפופה ועמוקת שורשים, גלילי הקוקוס מתפרקים לאיטם לחומר אורגני המשביח את הקרקע לטובת המשך התפתחות הצומח, ולקבלת מדרון ירוק וטבעי, נטול מפגעי נוף.